تقویت و توسعه برند به زبان ساده !‌ برندینگ یا برندسازی باید با در نظر گرفتن اصولی انجام گیرد که پنج اصل کلیدی در صدر آنها قرار دارد. اول اینکه باید در نظر گرفته شود برند ارزش استراتژیک دارد.

برای رسیدن به بازارهای بین المللی، نیاز به برندی جهانی داریم. مدیریت برند باعث همدلی درون سازمانی می شود.  تاسیس برند منحصربفرد از بی هویتی  محصولات جلوگیری می کند. مورد آخرهم اینکه مدیریت برند، باعث می شود استراتژی شرکت از بازاریابی قیمت محور به بازاریابی ارزش محور می شود.

برای بنای یک برند قوی و پایدار و بهبود تجربه مشتری از برند، ابتدا دلایلی برای باور برند را شناسایی کنید. نقاط تماس خریداران و اثر بخش ترین نقاط تماس را تعیین کنید. بهترین نوع تجربه ممکن مشتری از گرفتن خدمات از شرکت تان را طراحی نمایید و این نوع مشتری مداری را به فرهنگی سازمانی در کل سیستم شرکتتان تبدیل نمایید.

کل مسئولیت برند بر عهده واحد بازاریابی نیست و باید هر یک از پرسنل، برند را از آن خود بدانند و با آن زندگی کنند تا برند با زندگی روزمره مردم گره بخورد و این نگرش از داخل سیستم به مردم منتقل شود.

خود مدیران سارمان باید اول از همه به ارزشهای سازمان ایمان داشته باشند تا بتوان به دیگران آن را منتقل کرد. احترام به برند از مدیران خود برند شروع می شود.

مورد مهم مواجهه با بحران ها است. هر سازمان یا شرکتی می تواند، با بحران ها و روزهای سختی روبرو شود. بی تفاوتی در برابر بحران یعنی جفا به برند. قطعا مدیریت برند وظیفه دارد در شرایط بحرانی راهکارهای برون رفت از مشکل را ایجاد نماید. سازمانی که دارای مشکل است قطعا نیاز به علاج و درمان دارد.

لازم به ذکر است کسب و کارهای کوچک و خانوادگی نیز می توانند به برند تبدیل شوند. حتما شنیده اید برخی برندها در کشور خودمان با نام های فامیلی مثلا جواهریان و ساعتچی شکل گرفته و کم کم از یک حرفه خانوادگی به برند تبدیل شده است.

در دنیای امروزی که تکنولوژی حرف اول را می زند باید برند حتما بر اساس نیازهای روز پیش برود. قطعا باید علاوه بر دنیای حقیقی، دنیای مجازی نیز در نظر گرفته شود. اگر بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی و وب سایت های انلاین از استراتژی بازاریابی برندی کنار گذاشته شود، قطعا این برند از رقبا عقب مانده و بخشی از بازارش را به رقبا واگذار می کند.

تقویت و توسعه برند / بخش برند سازی ایستا

برندهای موفق همواره باید بداند که همیشه حق با مشتری است. این به معنی حق بودن همیشگی مشتری در واقع نیست. بلکه این یعنی مشتری مداری. مشتری مداری ارزش برند را بالا می برد.

برندی که بتواند در یک مسیر مشخص بهتر از دیگران خود را حفظ کند موفقیتی مستمر خواهد داشت . در بازار پر رقابت امروزی ، بسته بندی واقعا در چشم مشتری به خوبی قرار می گیرد. شاید دلیل عدم موفقیت بسیاری از برندهای وطنی به ویژه در حوزه صنایع غذایی در بازار بین الملل، عدم توان رقابتی با بسته بندی های خارجی  باشد.

نکته آخر این است که برای موفقیت برند و تقویت وتوسعه آن باید با مشتریان ارتباط خوبی داشت و در ذهن آنها نفوذ کرد و در بین آنها جایگاهی مناسب یافت تا آنها به برند وفادار شوند.

با تشکر / بخش برند سازی ایستا